Felvételizőknek

Jelen cikkünk főhőse is több szempontból számít úttörőnek, hiszen nem egy évek múlva megjelenő koncepcióról van szó, hanem egy szériaérett autóról, amely egyszerre három márka kínálatában is megjelenik. Ennek az az oka, hogy Citroënt és Peugeot-is magába foglaló PSA-csoport még 2008-ban megállapodást kötött a Mitsubishivel egy elektromos kisautó kifejlesztéséről. A műszaki fejlesztések java részét a japánok végezték, a franciák leginkább munkafolyamat költségeihez járultak hozzá, és megmozgatták hatalmas beszállítói kapacitásukat, hogy a lehető legjobb áron jussanak különböző alkatrészekhez. A fenti közösködésnek köszönhetően először a Mitsubishi dobta piacra az i-MiEV névre keresztelt elektromos kisautóját tavaly nyáron, csak idő kérdése volt, mikor jelenik meg a japán kisautó Peugeot- és Citroën-emblémás változata.

A franciák nem vitték túlzásba a dolgot, már ami a saját arculatra történő változtatásokat illeti, mert a Peugeot és a Citroën is megelégedett annyival, hogy kicserélte az emblémát az autó elején és a kormányon, valamint egy hangzatos új névre keresztelték az autót. A Peugeot illetékesei az iOn nevet bírták kitalálni, míg a citroënes brigád az egy fokkal jobban csengő C-Zéro mellett maradtak, ami utalás az autó (közvetlen) károsanyag-kibocsátására.

A csupán 3,48 méter hosszú kisautóról annyit illik tudni, hogy a hátsó kerekeit egy 64 lóerős elektromos motor hajtja, végsebessége eléri a 130 km/órás tempót, míg százra 15 másodperc alatt gyorsul, tehát vígan tartható vele a forgalom ritmusa akár városban, akár autópályán. A gyár ígérete szerint egy feltöltéssel mintegy 160 kilométert lehet megtenni városi használat mellett, köszönhetően a C-Zéro aljába épített lítium-ion akkumulátorok garmadájának, amelyeket hat óra alatt lehet teljesen felölteni egy hagyományos konnektorról, de létezik egy feláras gyorstöltő rendszer is, amely 80 százalékos töltöttségi szintet tesz lehetővé mindössze 30 perc alatt. A fenti adatokból látszik, hogy a C-Zéro - és más márkanevek alatt futó ikertestvérei - meglehetősen életképesek és kevés kompromisszumot követelnek egy átlagos autóhasználótól, aki - a PSA saját felmérése szerint - mindössze 38 kilométert tesz meg egy nap, ami bőven a C-Zéro hatótávolsága alatt van.

 

Kövess bennünket!

Hírlevél

Eseménynaptár